November 10, 2009

*kejeron*

jam 1159 pagi tadi [aku tengah sedap2 tido tergolek-golek macam tenggiling - aku tido pukul 0730 pagi tadi weh sebab tengok cite hindustan] aku dapat SMS dari babah aku [aku bace SMS ni jam 0404 petang - time baru bangun tido];


babah ada anta pos ekspress berdaftar ari tok. gi opis kolej on 12.11.2009..
(babah ade kirim pos ekspress berdaftar ari ni. gi office kolej on 12.11.2009)


aku pon tanye la...


barang pa ya..?? kenak k pos berdaftar indah?
(mendenye tu? nape nak kene gune pos berdaftar bagai?)


babah replied;


ada la kejutan kecil bah. jangan lupak cek kat opis.
(ade la kejutan kecil. jangan lupe cek kat office.)


aku yang rasa agak musykil dan ragu tadi pun berkira-kira untuk tepon adik aku si Khamrel a.k.a Ulil pulak. lau nak tepon mak pon mesti mak bersekongkol ngan babah.. so cara terbaik adelah kol adik. tapi nak mintak keje sama adik aku ni agak susah wo; kene ade teknik diplomasi yang tersendiri.. tanpa ragu dan penuh kompidennye aku menawarkan (atau lebih tepat lagi MENYOGOK) untuk top-up RM30 (kopak gua bebbb!). namun sangkaan aku meleset! adik aku cukup berintegriti - die reject mentah2 offer aku tuhh.. uhhhh! bukan senang aku nak tabur duit kat die wehh.. boleh pulak die tolak idea usaha sama bernas aku tuhh. siap gelak2 lagi die lam tepon. uhhh! tak boleh harap!


untuk pengetahuan anda, aku ni bukan jenis orang yang penyabar. dan aku tak suke tertanya-tanya. kang aku tak dapat melalui hari-hari ngan tenang, mulut pun asyik nak membebel je.. orang kampung aku kate "KEJERON" (jangan tanye maksud kat aku sebab aku tak reti nak explain camne). sebab tu jangan la bagi aku surprise2 nihhh.. aku tak suke lau tak tahu pape.. nak surprise biar la surprise betul2.. babah aku ni memang suke nak wat aku rase tak tenang; tu yang die bagi hint awal2 tuhhh.. bukan die tak taw aku tak suke surprise2 gini.. uwaaa...!! jiwe aku tak tenang selagi aku tak tahu.. ohhhh! cepatlah masa beredar.. :(

No comments:

Post a Comment