November 20, 2009

berakhirnya semester 1

semalam last paper aku untuk semester ni - AUEA 1101 Pengantar Hubungan Antarabangsa. huhu, agak lebar la jugak senyuman time baca soalan, tapi time nak menjawab soalan tiba-tiba kepala otak jammed la pulak. hah, padan muka aku. riak lagi.. lepas habis je exam, aku gi kat bangunan SKET ngan Tini, Yantzen, Irah and Ein untuk semak result APK dan TITAS. huhu, TITAS aku dapat B- (je?) while APK pulak A-. uhhh, janji tak repeat sudah..



walaupun exam dah habis dan secara tidak langsungnya cuti telah bermula, tapi perjalanan aku untuk relax memang masih sangat jauh. lepas je exam aku terus sibuk ngan gerak kerja untuk Kem Motivasi Menjana Cita & Kem Smart Solat yang akan berlangsung dari hari sabtu (21st November 2009) hingga selasa (24th November 2009). kem ni adalah salah satu program kolej di bawah JKP Akademik & Intelektual (..ke ape ntah? tak ingat pulak nama penuh JKP ni). aku ni pulak balik MYY hari rabu nih, flight 0700 malam. aduhhhh pening sehhh! aku nak shopping lagi.. uhhh.. camne nihhh? sempat ke..? dengan barang nye tak packing lagi..



awal pagi tadi aku sempat siapkan sikit kerja untuk kem motivasi yang bakal berlangsung. sebelum tidur aku sempat merenung segenap inci ruang bilik yang hampir kosong (roomate aku dua2 dah balik kampung, tinggal aku sorang je). tilam2 sume dah takde bedsheet. meja study dah kosong. huhu, keadaan ni mengingatkan aku kepada waktu mula-mula aku menjejakkan kaki ke bilik aku ni. masa tengah MHS 09/10. tak sangka dah nak habis satu sem. kira nak dekat setengah tahun jugaklah aku di UM ni dah. macam tak terasa pulak. semester 1 tahun pertama aku di UM memang sangat menarik. banyak benda yang aku belajar, bukan hanya sekadar akademik semata-mata tapi jugak soal hidup. soal kepercayaan. soal persahabatan. soal tanggungjawab. soal kuasa. soal politik. soal masa. soal kemanusiaan. soal agama. soal kebahagiaan. soal kerinduan. soal penghargaan. soal hati. macam-macam soal la.. ada yang aku pelajari setelah aku lalui sendiri, dan ada jugak yang aku pelajari dari pemerhatian terhadap orang sekeliling dan persekitaran. ada yang aku pelajari dengan senang hati, dan ada jugak yang aku pelajari melalui cara yang agak menyakitkan.



yes, memang dunia kampus berbeza dengan sekolah. orang-orang dan persekitarannya.. di sini aku jumpa lagi banyak ragam manusia.lagi banyak cerita yang pelik-pelik. but as i said, dari situlah kita belajar sesuatu yang kita takkan dapat dalam kuliah atau kelas tutorial. conflicts and arguements - one of the nicest touch in our campus and study life. insyAllah, semuanya akan aku kongsikan dalam post yang akan datang.



antara memori terbaik aku untuk semester ni ialah minggu haluansiswa (MHS) 09/10, terutamanya time kat Dewan Tunku Canselor (DTC - dewan tak cat??) mase hari terakhir MHS. lepas dengar amanat dari VC dan TNC, freshie kolej2 kediaman mula laaa perang cheers. haha! cheers special dari freshie KKTAZ - cheers gambate paling gempak versi remix (bak kata senior - gambate kene kejar pocong) :P sangat best! senior dah tak serupa senior, pembantu penyelia sampai naik atas kerusi. haha!

No comments:

Post a Comment